Popularne rodzaje pozycjonowania – lokalne, okresowe i long tail

Dalsze informacje o pozycjonowaniu stron internetowych na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Znamy 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Dziecka czy Zielone Świątki. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Kolejny model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest też to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Eldom G50 5 srebrna,
– telefon Huawei P30 niebieski,
– obuwie sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu istotne jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– miejscowość (np. “klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Żoliborz”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców przebywających w danym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania także wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]