Usuwanie linków z Google – bat na ban

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo zabiegów, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te objawy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem specjaliście.