Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Aktualna oferta PBN znajduje się tu.

By konsument spostrzegł twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę www, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i przydatne dla klienta informacje. Ale nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

PBN i ich wady oraz atuty

PBNy są prywatne, gdyż są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO albo większą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są przeważnie używane jako część złożonej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a następnie trzeba przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, adres e-mail lub telefon oraz nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także zakładka w internetowym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Następny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych rozumieją jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych zwłaszcza z inwestycjami, medycyną i prawem, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO